Zjednoczone Socjalistyczne Królestwo Hirschbergii i Weerlandu
Grudnia 02, 2021, 04:53:08 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Obowiązujące umowy międzynarodowe  (Przeczytany 16 razy)
Ametyst
Rex Ambulans Serenissimus
Primus inter pares
Duma Koronowanej Gwiazdy
*****

Posłuch 11
Offline Offline

Wiadomości: 4864



Zobacz profil Email
« : Sierpnia 07, 2021, 07:06:22 »

TRAKTAT
O WZAJEMNYM UZNANIU I NAWIĄZANIU STOSUNKÓW DYPLOMATYCZNYCH


pomiędzy

Królestwem Dreamlandu i Królestwem Elderlandu a Zjednoczonym Socjalistycznym Królestwem Hirschbergii i Weerlandu

W dniu 11 lutego 2013 roku
w Hishbergu-Akropolis

Wysokie Układające się Strony:

JKM Marcin I Mikołaj, Król Dreamlandu i Elderlandu, etc.,
w imieniu własnym, Królestwa Dreamlandu i Królestwa Elderlandu;

oraz

JKM Arkadiusz II Filip, Król Hirschbergii i Weerlandu, etc.
w imieniu własnym i Zjednoczonego Socjalistycznego Królestwa Hirschbergii i Weerlandu;

reprezentowani przez swych pełnomocników,
którzy po wymianie swych pełnomocnictw uznanych za należyte i sporządzone we właściwej formie,
zawierają w najlepszej wierze następujący Traktat o wzajemnym uznaniu i nawiązaniu stosunków dyplomatycznych:

Art. 1.
1. Wysokie Układające się Strony uznają się niniejszym wzajemnie za suwerenne państwa i podmioty prawa międzynarodowego.
2. Wysokie Układające się Strony wyrzekają się we wzajemnych stosunkach używania jakiejkolwiek przemocy.

Art. 2.
1. Wysokie Układające się Strony nawiązują niniejszym stosunki dyplomatyczne na szczeblu ambasadorów.
2. Wysokie Układające się Strony dopuszczają ustanowienie przedstawicielstwa Królestwa Dreamlandu w Zjednoczonym Socjalistycznym Królestwie Hirschbergii i Weerlandu oraz przedstawicielstwa Zjednoczonego Socjalistycznego Królestwa Hishbergii i Weerlandu w Królestwie Dreamlandu.

Art. 3.
Wysoka Układająca się Strona wysyłająca swojego przedstawiciela obowiązana jest uprzednio wstąpić o agrément dla kandydata na ambasadora.

Art. 4.
1. Ambasadorowi przysługuje immunitet na terenie państwa przyjmującego.
2. W ramach immunitetu, na terenie państwa przyjmującego, ambasador:
a) nie podlega jurysdykcji karnej państwa przyjmującego,
b) nie podlega jurysdykcji cywilnej państwa przyjmującego, chyba że sprawa dotyczy ich działalności niezwiązanej zupełnie z pełnioną misją, a sprawa dotyczy interesów prawnych osób trzecich, podległych jurysdykcji państwa przyjmującego,
c) korzysta ze swobody poruszania się po obszarze państwa przyjmującego,
d) korzysta z prawa do reprezentowania interesów państwa wysyłającego, w sposób uznany przez nich za właściwy, w środkach masowego przekazu, w tym na głównej liście dyskusyjnej lub forum państwa przyjmującego,
e) nie jest zobowiązany do składania zeznań w charakterze świadka.
3. Wysokie Układające się Strony zobowiązują się rozstrzygać na drodze dyplomatycznej spory wynikłe na tle postępowania ambasadorów, z zastrzeżeniem dopuszczalności drogi sądowej w sytuacji, o której mowa w art. 4 ust. 2 pkt b.

Art. 5.
Jeśli pod wątpliwość poddaje się niewinność lub uczciwość ambasadora, Państwo wysyłające ma obowiązek wszczęcia śledztwa.

Art. 6.
1. Ambasador może zrzec się immunitetu.
2. Wydalenie ambasadora z państwa przyjmującego następuje poprzez uznanie go za persona non grata.
3. W przypadku wydalenia ambasadora państwo przyjmujące zobowiązuje się do złożenia wyjaśnień i przedstawienia powodu wydalenia ambasadora państwa wysyłającego.

Art. 7.
Wysokie Układające się Strony zobowiązują się wzajemnie do podejmowania działań zmierzających do rozwoju wzajemnych stosunków.

Art. 8.
1. Każda z Wysokich Układających się Stron może wypowiedzieć niniejszy traktat.
2. W przypadku wypowiedzenia niniejszego traktatu traci on swoją moc z upływem trzeciego dnia następującego po dniu notyfikacji wypowiedzenia traktatu drugiej stronie.

Art. 9.
Traktat niniejszy wchodzi w życie z dniem ratyfikowania go przez Wysokie Układające się Strony.

W imieniu Królestwa Dreamlandu:

(-) Simon McMelkor, Premier Rządu Królewskiego

W imieniu Królestwa Elderlandu:
(-) Simon McMelkor, Lord Strażnik Koronny

W imieniu Zjednoczonego Socjalistycznego Królestwa Hirschbergii i Weerlandu:

(-) Arkadiusz II Filip, Król Hirschbergii i Weerlandu

Ratyfikacja: 12.03.2013 r.



KONWENCJA
w sprawie międzynarodowej standaryzacji kartograficznej
sporządzona w Saudade dnia 21 grudnia 2014 roku

Art. 1. [Cele Konwencji i środki ich realizacji]
1. Wysokie Układające się Strony, zwane dalej „Stronami”, zawierają niniejszą Konwencję w celu ujednolicenia i standaryzacji zasad kartograficznych wykorzystywanych w redagowaniu map międzynarodowych, zwanych dalej „mapami”.
2. Strony niniejszej Konwencji oraz osoby zamieszkujące lub mające siedzibę na ich terytorium, które redagują i wydają mapy, dokładają wszelkich starań i podejmują współpracę oraz wymianę naukową dla zachowania zgodności map z przepisami niniejszej Konwencji.

Art. 2. [Odwzorowanie Mikroświata na mapie]
1. Stosowanym odwzorowaniem powierzchni Mikroświata na mapie jest rzut płaski.
2. Rozciągłość mapy powinna zapewniać pokazanie wszystkich lądów pozostających pod zwierzchnictwem istniejących państw wirtualnych.

Art. 3. [Siatka kartograficzna]
1. Mapa pokryta jest siatką kartograficzną opartą na układzie współrzędnych geograficznych, którego środkiem jest punkt przecięcia się pod kątem prostym osi pionowej układu, którą jest południk styczny do najdalej na wschód wysuniętego punktu sarmackiej wyspy Tropikany, zwany dalej „południkiem zerowym”, z osią poziomą, którą jest równoleżnik styczny do najdalej na południe wysuniętego terytorium macierzystego Królestwa Scholandii, zwany dalej „równikiem”.
2. Południk zerowy dzieli Mikroświat na sferę zachodnią i sferę wschodnią.
3. Równik dzieli Mikroświat na sferę północną i sferę południową.
4. Długości i szerokości geograficzne wyznacza się przy pomocy jednostek stopni, z których każdy równy jest 60 minutom.
5. 1 minuta ma długość 1 kilometra.

Art. 4. [Elementy mapy]
1. Elementami mapy są:
(1) skala – określa miary odległości i powierzchni na mapie w stosunku do miar odległości i powierzchni w terenie wykorzystując uniwersalny system miar długości, za który obiera się scholandzki system miar długości, wraz z przelicznikami na narodowe systemy miar długości, podawanymi przez Strony konwencji;
(2) rysunek sytuacyjny – stanowi treść mapy osadzoną na siatce kartograficznej; treścią mapy zawsze jest podział polityczny lądów i mórz; nie wyklucza to wydawania map z innymi rysunkami sytuacyjnymi;
(3) teren – oznacza odwzorowanie cech danego obszaru z wykorzystaniem technik kartograficznych znakowania zjawisk na mapach, w tym w szczególności izolinii, barwienia, cieniowania i szrafowania;
(4) opis – stanowi opis tekstowy rysunku sytuacyjnego i terenu oraz opis tekstowy mapy (tytuł, legenda, oznaczenie wydawcy i daty wydania), z wykorzystaniem technik kaligraficznych.
2. Stosowane elementy mapy muszą być opisane przez osoby wydające mapy i dostępne dla Stron konwencji.

Art. 5. [Mapa polityczna]
1. Mapa polityczna jest podstawowym rodzajem mapy wydawanym zgodnie z przepisami niniejszej Konwencji.
2. Na częstotliwość wydawania i aktualizowania mapy politycznej wpływają w szczególności następujące zdarzenia:
(1) ujawnienie zmian przebiegu granic państwowych;
(2) ustanie aktywności lub likwidacja państwa ukazywanego na mapie;
(3) objęcie lub skolonizowanie ziem niczyich;
(4) połączenie co najmniej dwóch państw w nowy organizm państwowy;
(5) podział lub wyodrębnienie z terytorium państwa nowego organizmu państwowego;
(6) wszelkie zmiany przynależności politycznej określonych terytoriów lub ich statusu bez zmiany przebiegu granic państwowych, połączenia lub podziału z skutkiem w formie powstania nowych organizmów państwowych;
(7) powstanie lub lokacja nowego państwa.

Art. 6. [Depozytariusze Konwencji]
Depozytariuszami Konwencji są Królestwo Dreamlandu i Imperium Skarlandu.

Art. 7. [Przystępowanie do Konwencji i wypowiadanie jej]
1. Konwencja jest otwarta dla wszystkich polskich państw wirtualnych.
2. Przystąpienie do Konwencji następuje z chwilą notyfikowania faktu ratyfikacji jednemu spośród Depozytariuszy Konwencji.
3. Listę Stron Konwencji prowadzą Depozytariusze Konwencji.
4. Wypowiedzenie Konwencji następujeprzez notyfikowanie tego faktu jednemu spośród Depozytariuszy Konwencji. Wypowiedzenie skutkuje pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu wypowiedzenia Konwencji.

Art. 8. [Obowiązywanie Konwencji]
Konwencja wchodzi w życie z chwilą notyfikowania faktu ratyfikacji jednemu spośród Depozytariuszy Konwencji przez co najmniej trzy państwa wirtualne.

W imieniu Zjednoczonego Socjalistycznego Królestwa Hirschbergii i Weerlandu:

(-) Ciecierad Ciecieląg

[27.12.14]

Ratyfikacja przez Parlament ZSKHiW: 08.01.15
Ratyfikacja przez Króla: 19.01.15



KARTA
PAŃSTW ORIENTYKI

przyjęta dnia 15 czerwca 2015 roku w Kaharonei


Art. 1.
1. Stronami niniejszej Karty Państw Orientyki, zwanej dalej „Kartą” mogą być państwa Orientyki.
2. Dla celów niniejszej Karty przyjmuje się, że:
(1) Państwem Orientyki jest państwo niepodległe, którego stolica lub integralna część terytorium, nie mniejsza od połowy jego łącznej powierzchni na tym kontynencie się znajduje.
(2) Pasem przygranicznym jest obszar o szerokości jednego stopnia kątowego, który przylega do wszystkich granic państw Orientyki od ich strony zewnętrznej, na terenie którego państwo lub państwa Orientyki, do granic których pas przylega, posiadają władzę udzielania zgody na lokację nowego państwa na Orientyce lub inkorporację ziem niczyich w pasie przez inne państwo Orientyki. Pas przygraniczny nie stanowi strefy kontroli ani terytorium zależnego państwa Orientyki, do granic którego przylega. Aktualną mapę Orientyki z wytyczonymi pasami przygranicznymi i oznaczeniem, w strefie jakich państw Orientyki się one znajdują publikuje się na stronie internetowej Kongresu.

Art. 2.
1. Państwa Orientyki spotykają się co najmniej raz w roku kalendarzowym na Kongresie Orientyki, zwanym dalej „Kongresem”.
2. Żadnemu państwu Orientyki nie można odmówić prawa udziału w Kongresie.
3. Gospodarzem i organizatorem Kongresu ma prawo być każde państwo Orientyki, które wyrazi taką wolę i uzyska akceptację pozostałych państw Orientyki w drodze konsultacji i przyzwolenia, a gdyby kandydatów do organizacji było więcej niż jeden – w drodze głosowania, którego zwycięzcą jest to państwo Orientyki, które uzyska więcej głosów.
4. Decyzję o wyborze kolejnego gospodarza i organizatora Kongresu podejmuje się na poprzedzającym Kongresie.
5. Gospodarz i organizator Kongresu odpowiada w szczególności za:
(1) zapewnienie miejsca obrad Kongresu;
(2) zapraszanie państw Orientyki na Kongres;
(3) przekazywanie wszelkich niezbędnych informacji o Kongresie jego uczestnikom;
oraz ma prawo określać przepisy porządkowe, mające ułatwić przebieg Kongresu.

Art. 3.
1. Nadrzędnym celem Kongresu jest zapewnianie integralności terytorialnej i pokoju na Orientyce.
2. Kongres zajmuje się bieżącymi sprawami i problemami Orientyki, w szczególności zaś rozpatruje te, które zostaną poddane pod obrady przez państwa Orientyki.
3. Kongres nie może podejmować decyzji godzących w suwerenność żadnego państwa bez jego zgody.

Art. 4.
1. Ziemie niczyje Orientyki nie podlegają jurysdykcji żadnego państwa, mogą być przedmiotem pokojowego użytkowania, szczególnie w celach ekonomicznych i naukowych, pod lokację nowych państw, a także inkorporowane przez państwa Orientyki. Ziemie niczyje Orientyki nie mogą być jednak przedmiotem kolonizacji.
2. Lokacja nowego państwa na ziemiach niczyich jest skuteczna, gdy:
(1) nowe państwo dokonuje jej na obszarze, który stając się jego terytorium nie obejmuje pasa przygranicznego,
(2) nowe państwo dokonując jej na obszarze, który stając się jego terytorium obejmuje część pasa przygranicznego, wówczas musi posiadać zgodę na lokację od każdego państwa Orientyki, w którego części pasa przygranicznego terytorium swoje chce lokować i jeśli to państwo Orientyki od skuteczności dokonania lokacji nowego państwa wymaga uzyskania takiej zgody.
3. Ust. poprzedzający stosuje się odpowiednio do inkorporacji części ziem niczyich przez państwo Orientyki.

Art. 5.
1. Decyzje na Kongresie zapadają w formie uchwał podejmowanych kwalifikowaną większością 3/5 głosów.
2. Każdemu państwu Orientyki – uczestnikowi Kongresu przysługuje jeden głos, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Państwu Orientyki istniejącemu krócej niż sześć miesięcy głos nie przysługuje.
4. W dniu rozpoczęcia Kongresu jego gospodarz i organizator ogłasza listę państw Orientyki – uczestników Kongresu wraz z podaniem liczby przypadającej im głosów, całkowitą liczbę głosów wszystkich państw Orientyki – uczestników Kongresu, a także wymagane większości głosów podczas głosowań.

Art. 6.
Kongres ma prawo dokonywać zmian w niniejszej Karcie na podstawie głosowania z wniosku wniesionego przez co najmniej 3 państwa Orientyki – uczestników Kongresu.

Art. 7.
1. Depozytariuszami niniejszej Karty są: Monarchia Austro-Węgierska i Królestwo Surmeńskie.
2. Depozytariusze prowadzą stronę internetową Kongresu, na której zamieszczają w szczególności historię Kongresu, wykaz państw Orientyki – uczestników Kongresu oraz zbiór aktów prawnych podjętych na Kongresie.

Art. 8.
1. Niniejsza Karta podlega ratyfikacji zgodnie z porządkiem konstytucyjnym państwa Orientyki – Strony niniejszej Karty.
2. Karta wchodzi w życie w chwili, gdy fakt ratyfikacji zostanie notyfikowany Depozytariuszom Karty przez co najmniej 5 państw Orientyki, o czym ci zawiadamiają niezwłocznie wszystkie jej Strony.
3. Karta zawarta jest na czas nieokreślony.
4. Każdemu państwu Orientyki – Stronie niniejszej Karty przysługuje prawo do jej wypowiedzenia. Wypowiedzenie nabiera mocy po upływie 30 dni od dnia notyfikacji tego faktu Depozytariuszom Karty, o czym ci zawiadamiają niezwłocznie wszystkie jej Strony.

(-) gen.-mjr dr Ciecierad baron Ciecieląg,
Premier ZSKHiW


Ratyfikacja: 15.06.15



TRAKTAT
O NAWIĄZANIU STOSUNKÓW DYPLOMATYCZNYCH


pomiędzy:

Państwem Trizondalskim
a
Zjednoczonym Socjalistycznym Królestwem Hirschbergii i Weerlandu

Spisany dnia .. ... .... w Trizopolis

Wysokie Układające się Strony:

Jego Ekscelencja Marcel Hans, Prezydent Trizondalu
w imieniu własnym i Państwa Trizondalskiego
oraz
Jego Królewska Mość
Arkadiusz II Filip, Król Hirschbergii i Weerlandu
w imieniu własnym i Zjednoczonego Socjalistycznego Królestwa Hirschbergii i Weerlandu


zawierają niniejszy Traktat:

Rozdział I - Postanowienia Ogólne

Art. 1.
Traktat postanawia o nawiązaniu stosunków dyplomatycznych między Państwem Trizodnalskim a Zjednoczonym Socjalistycznym Królestwem Hirschbergii i Weerlandu

Art. 2.
Państwo Trizondalskie oraz Zjednoczone Socjalistyczne Królestwo Hirschbergii i Weerlandu, zwane dalej Stronami postanawiają uroczyście wyrzec się przemocy we wzajemnych stosunkach i rozwiązywać wszelkie zaistniałe spory poprzez rozmowy i na drodze dyplomatycznej. Obie Strony postanawiają nawiązać stosunki dyplomatyczne na szczeblu ambasadorów. Pragną również wyrazić nadzieję, co do dalszej współpracy w przyszłości.

Rozdział II - Rozwiązywanie sporów

Art. 3.
W razie zaistnienia sporu pomiędzy obiema stronami, bezzwłocznie nawiążą kontakt upełnomocnieni przedstawiciele obu Stron.

Art. 4.
Strony mogą się zwrócić o mediację do państwa trzeciego lub do uznanego przez nie autorytetu. Mediacja nie wiąże jednak żadnej ze Stron.

Rozdział III - Kontakty międzypaństwowe

Art. 5.
Oba państwa reprezentuje urzędnik właściwy do spraw zagranicznych.

Rozdział IV - Ambasadorowie

Art. 6.
Ambasadorowie obu stron muszą zostać zaaprobowani i uzyskać akredytację, przez głowę państwa drugiego.

Art. 7.
Wydalenie Ambasadora z kraju, do którego został oddelegowany, następuje przez uznanie go w danym kraju za persona non grata.

Art. 8.
Ambasador nie może w kraju, do którego został od delegowany zostać aresztowany i postawiony przed sądem. Immunitet Dyplomatyczny chroni także majątek Ambasadora.

Rozdział V - Współpraca

Art. 9.
Obie Strony pragną dążyć do wzajemnej współpracy, której warunki uzgadniane będą i przedstawiane w formie odpowiednich traktatów międzynarodowych.

Art. 10.
Państwa zobowiązują się nie dyskryminować obywateli państw sygnatariuszy, którzy pragną działać na ich terenie.

Rozdział VI Postanowienia Końcowe

Art. 11.
Oba państwa-sygnatariusze niniejszego paktu zobowiązują się go przestrzegać.

Art. 12
Inne stosunki między Stronami regulować będą dodatkowe umowy.

Art. 13.
Oba państwa wyrzekają się wojny jako środku prowadzenia wzajemnej polityki międzynarodowej.

Art. 14.
Do Traktatu można dodawać, w razie zaistniałej potrzeby nowe postanowienia. Aby nowe postanowienia weszły w życie konieczna jest zgoda obu państw.

Art. 15.
Każda ze Stron może wypowiedzieć niniejszy traktat, traci on wówczas moc ze skutkiem natychmiastowym. Ambasadorom, do czasu wyjazdu z państwa obcego, wciąż przysługuje jednak Immunitet Dyplomatyczny.

Art. 16.
W razie złamania postanowień Traktatu przez któryś z rządów, Traktat traci moc prawną natychmiastowo, bez możliwości ponownego wprowadzenia go w życie bez uprzedniej ponownej ratyfikacji przez oba zainteresowane państwa.


Wysokie Układające się Strony:

(-) Marcel Hans
(-) Arkadiusz Filip

Ratyfikacja przez Króla: 18.08.15





Ratyfikacja: 04.08.21
Zapisane

prof. net. dr h. c. mgr generalissimus
Ametyst z rodu Faradobusów

Bardzo Wspaniały Król Hirschbergii i Weerlandu,
Sekretarz Generalny Wielkiego Sternika, Protektor Budzimiryzmu,
Geniusz Rzeżuchy, Skarbnica Mądrości, Uosobienie Pracowitości

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.069 sekund z 20 zapytaniami.