Zjednoczone Socjalistyczne Królestwo Hirschbergii i Weerlandu
Grudnia 04, 2021, 08:54:21 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Car Wasyl III- Domostroj  (Przeczytany 133 razy)
Arkadiusz II Filip
Słońce Ludów
*******

Posłuch 5
Offline Offline

Wiadomości: 11615


Audiencja GG- 28373368, Steam- Starożytni Rosjanie


Zobacz profil Email
« : Lutego 02, 2012, 03:44:00 »

Домострой
Сильвестровская редакция

     Выверено по изданию:  Домострой.  СПб.: Наука, 1994.  (Серия
"Литературные  памятники".)   Издание  подготовили   В.В.Колесов,
В.В.Рождественская. В электронном издании все буквы "ять" замене-
ны на "е",  а также  убраны  все буквы "ъ",  находящиеся  в конце
слова.

 1. Наказание от отца к сыну
 2. Како  християном   веровати  во  Святую  Троицу  и  пречистую
    Богородицу  и  Кресту Христову и святым Небесным силам и всем
    святым и честным и святым мощем и поклонятись им
 3.  Како   таинам  Божиим  причащатися  и  веровати  воскресению
    мертвых, и Страшнаго Суда чаяти и касатися всякои святыни
 4. Како  любити Бога  от всея душа, тако же брата своего и страх
    Божии имети и память смертную
 5. Како святительскии чин почитати, тако же и священническии чин
    и мнишескии
 6. Како  посещати  в монастырех  и  в болницах  и  в темницах  и
    всякаго скорбна
 7. Како  царя  и  князя  чтити  и повиноватися во всем и всякому
    властелю покарятися  и правдою служити им во всем,  к большим
    и  к  меншим,  и скорбным  и маломощным  ко всякому  человеку
    какову быти, и себе о сем внимати
 8. Како дом свои украсити святыми образы дом чист имети
 9. Како к церквам Божиим и в монастыри с приношением приходити
10. Како священников и иноков в дом свои призывати молитися
11. Како кормити приходящих в дому з благодарением
12. Како мужу з женою и з домочатцы в дому своем молитися
13. Како в церкви мужу и жене молитися  чистота хранити и всякого
    зла не творити
14. Како чтити детем отцов своих духовных и повиноватися им
15. Како детеи своих воспитати во всяком наказании и страсе божии
16. Како чад воспитати с наделком замужь выдати
17. Како дети учити и страхом спасати
18. Како  детем  отца и мати любити  и беречи и повиноватися им и
    покоити их во всем
19. Како  всякому  человеку  рукодельничати  и всякое дело делати
    благословяся
20. Похвала женам
21. Наказ мужу и жене и людем и детем како лепо быти им
22. Каковы люди дерьжать и как о них промышлять во всяком учении,
    и в божественых заповедеи, и в домовном строении
23. Како врачеватися християном о болезни и от всяких скорбеи
24. О неправедном житии
25. О праведном житии  аще  кто  по бозе  живет  и  по  заповедем
    господним  и  по  отеческому  преданию  и  по  християньскому
    закону,  аще ли  властелин  судит праведно и нелицемерно всем
    равно  богату и убогу,  и ближнему  и далнему  доволни  будут
    уроки праведными, и творити
26. Како жити человеку сметя свои живот
27. Аще кто не разсудя себя живет
28. Аще кто слуг держит без строя
29. Поучати  мужу  своя  жена,  как  Богу  угодити  и мужу своему
    уноровити,  и  како  дом свои  добре строити , и вся домашняя
    порядня, и рукоделье всякое знать и слуг учить и самои делать
30. Добрые жены рукоделные плоды,  и береженье всему и что скроит
    и остатки и обрески беречи
31. Как всякое платье кроити и остатки и обрески беречи
32. Всякая порядня домашняя держати
33. По  вся  государыни  дни  дазирати  у слуг  всего  и домашнеи
    порядни  и  рукоделья  и  о самои  еи  и  о  всяком бережении
    и строении
34. По вся дни  жене  с мужем  о всем  спрашиватися  и советовати
    о всем  и  как в люди ходити  и к себе призывати и з гостьями
    что беседавати
35. Слуг наказывати как в люди посылать с чим
36. Женам наказ  о пьяньстве  и о пьяном питии,  и слугам тако же
    и  о потаи  не держати  ничево  нигде  и слуг  лжи  и клеветы
    не слушати  без исправы  как их наказывати грозою и жену тако
    же, и как в гостех быти и дома себя устроивати во всем
37. Как платья всякое жене носити и устроити
38. Как избная парядня устроити хорошо и чисто
39. Аще муж сам не учит, ино суд от Бога приимет аще сам творит и
    жену и домочатцов учит, милость от Бога приимет
40. Самому государю  или  кому прикажет  годовои запас,  и всякои
    товар купити
41. Себе  на обиход  купити  всякои товар заморскои,  и из далных
    земель
 42. О том же  коли  что купить у кого сел нет  и всякои домашнеи
    обиход,  и лете и зиме,  и как запасати в год и дома животина
    водити всякая, и ества и питие держати всегды
43. А  толко  мужь  припасет  в год  всякого  запасу  и постного,
    и тому, устрои
44. О запаснои прибыли впередь
45. Огород и сад как водить
46. Как  человеку  запасное питие  держать  про себя и про гость,
    и как устроити то при людех
47. Тому же пивовареннои наказ  как пиво варить и кака мед сытити
    и вино курити
48. У поваров  и  у хлебников  и везде  всякои  порядни  ключнику
    дозират
49. Мужу з женою  советовати,  как  ключнику приказати о столовом
    обиходе о поварне и о хлебне
50. Ключнику приказ как пир лучится
51. Наказ от государя ключнику  как ества постная и мясная варить
    и кормить семья, в мясоед и в пост
52. В житницах и в закромех о береженьи
53. В сушиле тако же смотрити
54. В погребе и на леднике всего беречи
55. А  в клетех  и  в подклетех,  и  в онбарех,  устроити  всякая
    порядня ключнику по государеву наказу
56. В сенницах  сено  и в конюшнях лошади,  и на дворе и дровянои
    запас устроити и всякая животина
57. В поварнях и в хлебнях, и в деловых избах устроити деланое
58. На  погребех  и  на  ледникех,  и в житницах,  и в сушилех  и
    в онбарех и в конюшнях часто государю смотрити
59. С слугами государю сметяся во всем по тому их жаловати
60. О торговых и о лавочных людех,  по тому же  счет с ними часто
    держати
61. Как двор строити или лавка или деревня или анъбар
62. Как дворовое тягло плотит с лавки позем  или з деревни подать
    и должником долг всякои платить
63. Указ ключнику  как держать на погребе всякои запас  просолнои
    и в бочках  и в кадех  и в мерникех  и во тчанех и в ведерцах
    мясо рыба копуста огурцы сливы лимоны икра рыжики грузьди
Послание и наказание ото отца к сыну


                                                                   СТР.
                    1. Наказание от отца к сыну                     88
     Благословляю аз  грешныи  имярек,  и  поучаю  и  наказую,  и
вразумляю  сына  своего имярек и его жену и их чад,  и домочадцов
быти во всяком християньском законе, и во всякои чистои совести и
правде,  с верою творяще волю Божию и храняще заповеди Его,  себе
утвержающе во всяком страсе Божии,  и в  законном  жительстве,  и
жену поучающе,  тако же и домочадцов своих наказующе, не нужею ни
ранами ни работою тяжкою, имеюще яко дети во всяком покои, сыты и
одены   и  в  теплом  храме,  и  во  всяком  устрои  и  вдаю  вам
християньскому жительству, писание се на память и вразумление вам
и  чадом  вашим,  аще сего моего писания не внемлете и назания не
послушаете, и потому не учнете жити и не тако творити яко же есть
писано,  сами себе ответ дадите в день Страшнаго Cуда, и аз вашим
винам и греху не причастен,  кроме моея душа аз о  сем  о  всяком
благочинии благословлял,  и плакал,  и молил, и поучал, и писание
предлагал вам,  и аще восприимите сие мое худое учение  и  грубое
наказание,  и  сие писание со всею чистотою душевною прося у Бога
помощи и разума поелико возможно как Бог вразумит и начнете делом
творити вся се будет на вас милость Божия и Пречистые Богородицы,
и великих чудотворцов,  и нашего благословления отныне и до века,
и  дом  ваш  и  чада  ваши  и  стяжание ваше и обилие что вам Бог
подаровал от своих трудов  да  будет  благословенно  и  исполнено
всяких благ во веки. Аминь.

           2. Како християном веровати во Святую Троицу             89
 и пречистую Богородицу и Кресту Христову и святым Небесным силам
      и всем святым и честным и святым мощем и поклонятись им
     Подобает убо  всякому християнину ведати како по Бозе жити в
православнои вере християньстеи первое убо от всея души  веровати
во  Отца  и Сына и Святаго Духа в неразделную Троицу и воплощению
Господа нашего Исуса Христа  Сына  Божия  веруи  и  рождьшую  Его
Матерь  Богородицу  нарицаи Кресту же Христову с верою покланяися
яко на том всем человеком спасение содела Господь.  И понеж иконе
же  Христове  и Пречистои Матере Его и святым Небесным бесплотным
силам и всем святым честь воздаи  яко сам любовь.  <... В молитве
си глаголи,  и поклоняние твори,  и на помощь к Богу призываи их,
мощи же святых с верою целуи и покланяися им.

3. Како таинам Божиим причащатися и веровати воскресению мертвых,
         и Страшнаго Суда чаяти и касатися всякои святыни
     Таинам Божиим веруи,  телу Его, крови веруи причащатися и со
страхом,  на очищение и освящение души же и телу и во  оставление
грехом  и  в  жизнь  вечную,  веруи  воскресению  мертвым и жизни
будущаго века,  помяни Страшныи Суд,  и воздаяние по делом  будет
нам,  аще  когда  приочистив  себе  духовно  в  чистои  совести с
молитвою,  и с молением целовати  Животворящии  Крест,  и  святыи
честныи   образы   чюдотворные   многоцелебныя  мощи  по  молении
прекрестяся поцеловати дух в ceбе удержав,  а губ не разеваючи  а
благоволит Бог кому причасьтитися Божественных Христовых Таин ино
лжицею от иерея приимати во уста опасно губами не  сверкати  руце
имети к персем согбени крестаобразно,  а дора и просфира и всякая
святая вкушати бережно  крохи  на  землю  не  уронити,  а  зубами
просфиры не кусати яко же прочии хлеб уломываючи невелики кусочки
класти в рот ести губами и ртом не чавкати со  опасением  ести  а
просфиры  с  вологою не ести токмо воды прихлебывати или укропу с
вином служеным или без вина,  а иного ничего не  примешати  преже
всякия ествы свершати просфира в церкви или в дому,  а и с кутьею
никако же просфиры не ести ни с кануном и на  кутью  просфиры  не
класти, аще с кем о Христе целование сотворити, такоже дух в себе
удержав поцеловатися а губами не плюскати поразсуди  человеческия
немощи   нечювьственаго   духа  гнушаемся  чесночного  хмельного,
болного и всякого смрада коль  мерско  Господеви  нашь  смрад,  и
обонание, сего ради со опасением творити.

      4. Како любити Бога от всея душа, тако же брата своего        90
              и страх Божии имети и память смертную
     Посем же возлюбиши Господа Бога твоего от всея душа своея  и
подвигни  вся  твоя  дела  и  обычаи  и  нравы угодная творити по
заповеди Его,  паки жи искреняго си возлюби всякаго  человека  по
образу  Божию  созданна  рекше  всякаго християнина,  страх Божии
всегда имеи в сердцы своем,  и память смертную всегда волю  Божию
творити,  и по заповедем Его ходи рече Господь в чем тя застану в
том и сужу,  ино достоит всякому християнину готову быти в добрых
делех в чистоте и в покоянии и во всяком исповедании всегда чающе
часа смертнаго.

                5. Како святительскии чин почитати,
             тако же и священническии чин и мнишескии
     Ко святительскому  чину всегда прибегаи,  и должную честь им
воздаваи и благословения и духовнаго поучения от него  требуи  от
них,  и  припадаи  к  ногам  их,  и  во всем повинуися им по Бозе
священническому  чину  и  мнишескому  велию  веру  и   любовь   и
повиновение,  и всякое покорение пред ними имеи, и духовную ползу
от них внимаи те убо суть слуги и молебники Небеснаго Царя  имеют
дерзновение  у  Господа,  просити добрых и полезных душам нашим и
оставление грехов и жизни вечьныя.

            6. Како посещати в монастырех и в болницах
                  и в темницах и всякаго скорбна
     В монастыри,   и   в   болницы  и  в  пустыни  и  в  темницы
закълюченных посещаи и милостыню и сил всяких  потребных  подаваи
елико  требуют,  и  види  беду  их  и  скорбь  и всяку нужу елико
возможно помогаи им и всякаго скорбна и бедна и нужна и  нища  не
презри,  введи в дом свои напои накорми согреи одежи всею любовию
и чистою  совесьтию  теми  милостива  Бога  сотвориши  и  свободу
получиши  а родителем своим преставльшимся память твори к церквам
Божиим приношение и в дому по них кормлю твори нищим милостыню  и
сам от Бога помяновен будеши.

        7. Како царя и князя чтити и повиноватися во всем           91
   и всякому властелю покарятися и правдою служити им во всем,
          к большим и к меншим, и скорбным и маломощным
      ко всякому человеку какову быти, и себе о сем внимати
     Царя боися и служи ему верою и всегда  о  нем  Бога  моли  и
ложно  отнюд  не  глаголи пред ним но с покорением истину отвещаи
ему яко самому Богу,  и во всем повинуися ему  аще  земному  царю
правдою  служиши  и  боишися  его тако научишися и Небеснаго Царя
боятися сеи временен  а  Небесныи  вечен,  и  Судия  нелицемерен,
воздаст  комуждо  по  делом  его,  тако же и князем покаряитеся и
должную ему честь воздаваи яко  от  Него  посланом  во  отмщение,
злодеем, в похвалу же добродеем князю своему прияите всем сердцем
и властелем своим ни  помыслите  на  ня  зла  глаголет  бо  Павел
апостол  вся  владычество  от  Бога  учинена  суть,  да  аще  кто
противится властелем,  то Божию повелению  противитца  а  царю  и
князю  и всякому велможе и клеветою и лукавеством погубит Господь
вся глаголющая лжу а шепотники и клеветники  от  народа  прокляти
суть стареишим себе честь воздаваи и поклонение твори средних яко
братию почитаи,  маломожных и скорбных любовию  привечаи  юнеиших
яко чада люби, всякому созданию Божию не лих буди славы земныя ни
в чем не желаи вечных благ проси у Бога всякую скорбь и тесноту з
благодарением  терпи  обидим  не  мсти  хулим  моли зла за зло не
воздаваи согрешающая не ссужаи воспомяни своя грехи о тех  крепко
пекися    злых    мужеи    совету   отвращаися   буди   ревнитель
правожительствующим и тех делания написуи,  в сердцы своем и  сам
тако ж твори.

     8. Како дом свои украсити святыми образы дом чист имети
     В дому  своем всякому християнину во всякои храмине святыя и
честныя образы написаны на иконах по существу ставити  на  стенах
устроив благолепно со всяким украшением и со светилники, в них же
свещи пред  святыми  образы  возжигаются  на  всяком  славословии
Божии,  и  по  пении  погашают  завесою  закрываются  всякия ради
чистоты,  и от пыли благочиния ради и брежения,  а всегда  чистым
крылышком  ометати,  и  мяхкою  губою вытирати их и храм тот чист
держати всегда а к святым образом  касатися  достоиным  в  чистеи
совести и на словословии Божии, и на святом пении, и молитв свечи
вжигати, и кадити благовонным ладоном и фимияном, а образы святыя
поставляются,  иже  в  начале  по чину свято почитаеми суть имяны
прежереченными, в молитвах и во бдениих и в поклонех, и во всяком
славословии  Божии  всегда  почитати их со слезами и с рыданием и
сокрушеным сердцем исповедатися, просяще отпущения грехом.

  9. Како к церквам Божиим и в монастыри с приношением приходити    92
     А к  церквам Божиим всегда с верою приходити с приношением с
свечею и с просфирою с фимияном и  с  ладоном,  с  каноном,  и  с
кутьею и милостынею и за здравие и за упокои и к празником,  и по
монастырем тако с  милостынею  и  с  приношением  приходити  егда
принесеши  дар  свои ко олтарю воспоминаи еуаггельское слово егда
нечто имать брат твои на тя остави ту дар свои пред олтарем и шед
смирися  з братом своим прежде,  тогда принеси дар свои к Богу от
праведнаго своего имения от неправды неприятна милостыня к силным
речено  бысть  луче  не  грабити неже милостыня даяти от неправды
отдаи обидимому приятнее милостыни, а к Богу приятна милостыня от
праведнаго стяжания и от добрых дел.

   10. Како священников и иноков в дом свои призывати молитися
     Кипа в которые любо празники по обещанию своему да призывают
священническии чин в дом свои елико по силе, и молебная совершают
о  всяком  прошении  и молят за царя и великаго князя имярек всея
Руси самодержца,  и за его царицу и великую княгиню имярек,  и за
их  благородныя  чада,  и  за  братью  его и за боляре,  и за все
христолюбиво воиньство иже победу на враги и о плененых  свободе,
и  о  всем  священническом  и иноческом ящаго,  а от стола или от
трапезы ества и питие таино износити или высылати не по повелению
настоящаго  и  без  благословения  святотаство  суть  и самочиние
таковых всячески бесчествуют,  егда зван будеши ким  на  брак  не
седи  на  преднем  месте егда кто честнее тебе будет званных им и
пришед иже тебе звавыи оного речет ты даждь сему место,  и  тогда
начнеши  со  студом  посьледнее место держати но егда зван будеши
шед сяди на последнем месте, да егда приидет звавыи тя и речет ти
друже посяди выше,  тогда будет ти слава предвозлежащими с тобою,
яко всяк  возносяися  смирится  а  смиряися  вознесется  егда  на
трапезе  предпоставят  ти  многоразличныя  яди  и  пития егда кто
честнее тебе будет званных не начни вкушати преже ничто  же,  аще
ты начальстьвен будеши,  предпоставленую ядь разсужая начинаи.  У
неких боголюбцев изообилно бывает вкушение  и  питие  и  излишнее
цело  снимают,  и  вперед  иным  на потребу пригожается и аще кто
нечювьствен,  и не искусен и не  учен,  и  невежда  не  рассуждая
всякаго брашна в пресыщения начинает, и небрегомо творит, будет и
сам поруган и посмеян и обещестен от Бога и от человек.

        11. Како кормити приходящих в дому з благодарением          93
     Егда трапезу предпоставляеши вначале священници Отца и  Сына
и Святаго Духа прославляют потом Девицу Богородицу,  и егда ядяху
з благодарением и с  молчанием  или  з  духовною  беседою,  тогда
Аггели  невидимо предстоят и написуют дела добрая и ества и питие
в сладость  бывает  аще  начнет  предпоставленую  еству  и  питие
похулять тогда мотыло обращается сии вкушают и аще скаредныя речи
и блудные срамословие и смехотворение,  и  всякое  глумление  или
гусли  и  плесание и плескание,  и скокание и всякие игры и песни
бесовские тогда якоже дым отгонит пчелы такоже и  отыдут,  Аггели
Божии  от  тоя  трапезы  и  смрадныя  беседы и возрадуются беси и
приидут волю свою улучив и вся  угодная  творится  им  да  такоже
бесчиньствуют  и  зернью  и шахматы,  и всякими играми бесовскими
тешатся,  дар Божии еству и питие,  и всякие овощи,  в  поругание
помещут  и  проливают  друг  друга  шибают  и  обливают  всячески
поругаются дару Божию,  а дияволи записуют  дела  их  приносят  к
сотане  и  вкупе  радуются  погибели  християньския и та вся дела
предстанут в день Страшнаго Суда.  О  горе  деющим  таковая  егда
жидове  седоша  ясти  в пустыни и пити,  и обьядшася и опившеся и
восташа играти,  и блуд творити,  и тогда пожре земля их двадесят
тысящь и три тысящи. О устрашитеся людие творите волю Божию якоже
есть в законе писано а от сего  злаго  бесчиния  соблюди  Господи
всякаго,  християнина,  ести  бы  и  пити  в  славу  Божию  а  не
обьядатися ни упиватися ни пустошных  творити  и  аще  пред  кого
поставляеши  еству  или  питие  и  всякое  брашно  или  пред тобя
поставят, всякаго брашна не подобает похулити глаголати гнило или
кисло  или  пресно или солоно или горко или затхлося или сыро или
переварено или какую ни буди  хулу  возлогати,  но  подобает  дар
Божии  всякое брашно похваляти,  и со благодарением,  вкушати ино
Бог обоняет вонею благо ухания и  в  сладость  претворити  и  аще
которая   ества   или  питие  непотребно  ино  о  том  наказывати
домочадцов кто то делал штобы впред таково не было.

    12. Како мужу з женою и з домочатцы в дому своем молитися
     По вся дни в вечере муж ж женою,  и з  домочадцы  кто  умеет
грамоте,  отпети вечерня павечерница полунощница с молчанием и со
вниманием и с кротъкостоянием и  с  молитвою  и  с  поклоны  пети
внятно и единогласно после правила отнюд ни пити ни ести,  всегда
всяму тому наук  а  ложася  спати  всякому,  християнину  по  три
поклона  в  землю  положити,  а  в полунощи всегда таино встав со
слезами  прилежно  к  Богу  молитися  елико  вместимо   о   своем
согрешении  а утре воставая такоже и комуждо по силе и по желанию
а  не  празным  женам  кланятися  до  пояса  всякому  християнину
молитися  о  своем  согрешении и пущения грехом и о царском,  и о
царицине и о чадех их, здравии и о братии его и о болярех его и о
христолюбивом воиньстве о помощи на враги и о плененых свободе, и   94
о святительском и священническом чину,  и о болящих и в  темницах
заключеных и за вся християне, жене молитися о своем согрешении и
о мужи и о чадех и о домочадцех и о сродникех и о отцех  духовных
а мужу такоже а утре встав Богу молитися и отпети заутреня и часы
а в неделю и в  празник  молебен  с  молитвою  и  молчанием  и  с
кротъкостоянием  и  единогласно  пети  и  со  вниманием слушати и
святым кажение а где некому пети ино молитися  доволно  вечере  и
утре,  а  мужем  отнюд  не  погрешити по вся дни церковнаго пения
вечерни заутрени обедни.

      13. Како в церкви мужу и жене молитися чистота хранити
                     и всякого зла не творити
     А в  церкви  стояти на всяком пении со страхом и с молчанием
молитися а дома всегда павечерница и полунощница и  часы  пети  а
кто  прибавит правила своего ради спасения ино то на его воли ино
боле мзда от Бога а женам ходити к церкви Божии как въместимо  на
произволение  по совету с мужем а в церкви ни с кем не беседовати
с молчанием и послуша стояти никуда не обзираяся ни на  стену  не
прикланятися ни к столпу ни с посохом не стояти ни с ноги на ногу
не преступати,  руце согбени  к  персем  крестообразно  твердо  и
непоколебимо молитися со страхом и трепетом,  и со воздыханием, и
со слезами и до отпения из церкви не исходити, а приити к началу,
а  неделя и празники Господския и среду и пяток,  и святыи пост и
Богородичен в чистоте пребывати а от обьядения и пияньства  и  от
пустошных  бесед и смехотворения неподобнаго всегда беречися и от
татбы  и  от  блуда  и  лжи  и  клеветы,  и  зависти  и   всякаго
неправеднаго  собрания  и  ростов и корчмы и мыта,  и перевозов и
мостовщин и всякаго лукавества не любити и  не  гневатися  ни  на
кого  ранного  пития  и  ядения  и  позного  после пения отнюд не
творити есть бы и пить в славу Божию,  и в  подобно  время  малым
детем  и  работным  по разсужению мужа и жены кормити их,  или не
весте яко неправедницы Царствия Божия не наследят,  якоже апостол
Павел  рече аще некии брат именуем,  или блудник или лихоимец или
идолослужитель или ругатель или пьяница или хищник с таковыми  ни
ясти  ни  пити  и  паки  рече  ни идолослужители ни прелюбодеи ни
сквернителя ни малакия ни мужеложницы ни  лихоимцы  ни  татие  ни
пьяницы  ни досадителе,  ни хищницы Царствия Божия не наследят но
достоить от всякаго зла блюстися всякому християнину.

   14. Како чтити детем отцов своих духовных и повиноватися им
     Подобает ведати се како чтити  детем  отцев  своих  духовных
изыскати   отца  духовнаго  добра  боголюбива  и  благоразумна  и
разсудителна а  не  потаковъника  пьяницу,  ни  сребролюбива,  ни
гневлива  такова  подобает  чтити  и  повиноватися  ему во всем и   95
каятися пред ним со слезами исповедати грехи  своя  не  стыдно  и
безсрамно  и  заповеди  его  хранити а призывати его к себе в дом
часто и извещатися всегда во всякои совести,  и наказание  его  с
любовию  приимати,  и послушати его во всем и чтити его,  и беите
челом пред ним ниско он учитель нашь и наставник, и имеите его со
страхом,  и любовию к нему приходити и приношение ему даваите, от
своих трудов по силе,  и советовати с ним часто, о житии полезном
и  востязатися  от грехов своих,  и како учити и любити мужу жена
своя и чада,  а жене мужа своего слушати,  и спрашиватися по  вся
дни  а  извещатися  о гресех своих всегда пред отцем духовным,  и
обнажати грехи своя вся,  и покарятися пред ним во  всем  тии  бо
бдят, о душах наших, и ответ дадут о нас в день Страшнаго Суда, а
не поносити их ни осужати ни укоряти а о ком учнут  печаловатися,
ино  его  слушати и виноватаго пожаловати по вине смотря с ним же
разсудя.

15. Како детеи своих воспитати во всяком наказании и страсе божии
     А пошлеть  Бог  у  кого  дети  сынове  или дщери,  ино имети
попечение отцу и матери о чадех своих снабдити их и  воспитати  в
добре  наказании  и  учити  страху  Божию  и  вежству  и  всякому
благочинию и по времени  и  детем  смотря  и  по  возрасту  учити
рукоделию  матери дщери а отцу сынове кто чево достоин каков кому
просуг Бог даст любити их  и  беречи  и  страхом  спасати  уча  и
наказуя  и  разсужая раны возлогати наказуи дети во юности покоит
тя на старость твою,  и хранити и блюсти о чистоте телеснои и  от
всякаго  греха  отцем  чад своих якоже зеницу ока и яко своя душа
аще что дети согрешают отцовым и матерним небрежением  им  о  тех
гресех  ответ  дати в день Страшнаго Суда,  а дети аще не брегомы
будут в ненаказании отцов и матереи  аще  что  согрешат  или  что
сотворят и отцем и матерем з детми от Бога грех а от людеи укор и
посмех,  а дому тщета а себе скорбь и убыток а от судеи продажа и
соромота   аще   у   богобоязнивых  родителеи,  и  у  разумных  и
благоразсудных чада воспитани в страсе Божии и в добре  наказании
и  в  благорассудном  учении всякому разуму и вештву и промыслу и
рукоделию,  и те чада с родители своими бывают от Бога помиловани
а от освященнаго чину благословены а от добрых людеи хвалими, а в
совершене возрасте добрые люди с радостию и з благодарением женят
сынов  своих  по  своеи  версте  по суду Божию а дщери за их дети
замужь выдают,  и аще  от  таковых  которое  чадо  Бог  возмет  в
покаянии и с причастием то от родителю безскверная жертва, к Богу
приносится и в вечныя кровы вселяются а имеют дерзновение у  Бога
милости просити и оставления, грехов и о родителех своих.

         16. Како чад воспитати с наделком замужь выдати            96
     А у кого дочь родится ино разссудны люди от всякаго приплода
на дочерь откладывают на ее имя или животинку ростят с  приплодом
а  у полотен и у вусчин и у ширинок и у вубрусов,  и рубашек,  по
вся годы еи в пришеннои сундук кладут,  и платье,  и  саженье,  и
монисто  и  святость  и  суды  оловяные  и  меденые,  и деревяные
прибавливати непомношку всегда а не вдруг  себе  не  в  досаду  а
всево  будет полно,  ино дочери растут,  а страху Божию и вешътву
учатся,  а приданое с ними вдруг прибывает и как замужь  зговорят
ино  все  готово,  а  толко  ранее хто о детех не смышляет да как
замужь давать и в ту пору все покупать ино скорая женитва видомая
работа  а  по  судбам  Божиим  толко  та  дочь преставится ино ее
наделком поминают по еи души сорокоуст и милостыню ис того дают а
толко иные дочери есть тако ж о них промышляти.

               17. Како дети учити и страхом спасати
     Казни сына своего от юности его и покоит тя на старость твою
и даст красоту души твоеи и не  ослабляи  бия  младенца,  аще  бо
жезлом биеши его не умрет но здравие будет ты бо бия его по телу,
а душу его избавляеши от смерти,  дщерь ли имаши  положи  на  них
грозу свою соблюдеши я от телесных да не посрамиши лица своего да
в послушании ходит  да  не  свою  волю  приимеши  и  в  неразумии
прокудит  девство  свое,  и  сотворится  знаем  твоим  в посмех и
посрамят тя пред множеством народа аще бо отдаси дщерь  свою  бес
порока  то яко велико дело совершиши и посреди собора похвалишися
при концы не постонеши на ню любя же сына своего учащаи ему  раны
да  последи  о  нем  возвеселишися  казни  сына  своего измлада и
порадуешися о нем в мужестве и посреди злых похвалишися и зависть
приимут враги твоя,  воспитаи детище с прещением и обрящеши о нем
покои и благословение,  не смеися к нему игры творя в мале бо  ся
ослабиши в велице поболиши скорбя и после же яко оскомины твориши
души твоеи,  и не даж ему власти во юности но сокруши  ему  ребра
донележе  растеть  а  ожесъточав  не  повинет  ти  ся  и будет ти
досажение и  болезнь  души  и  тщета  домови  погибель  имению  и
укоризна  от  сусед  и  посмех  пред враги пред властию платежь и
досада зла.

            18. Како детем отца и мати любити и беречи
              и повиноватися им и покоити их во всем
     Чада послушаите  заповеди  Господни,  любите  отца  своего и
матерь свою и послушаите их,  и повинуитеся им по Бозе во всем, и
старость  их  чтите,  и  немощь  их  и скорбь всякую от всея душа
понесите на своеи выи,  и благо вам будет и долголетны будете,  и   97
прославитеся  от человек,  и дом его будет благословен в веки,  и
насьледит сыны сынов  твоих  и  досьтигнет  старости  маститы  во
всяком  благоденьстве дни своя препровожают аще ли кто злословить
или оскорбляет родителя своя или кленет или лает сии  пред  Богом
грешен  от  народа проклят аще кто биет отца и матерь от церкви и
от всякия святыни да отлучится, и лютою смертию и градцкою казнью
да умрет,  писано бо есть отча клятва иссушит а матерня искоренит
сын или дщерь,  не послушьливы отцу или матери, в пагубу им будет
и  не  поживут  днеи своих иже прогневают отца и досажают матери.
Мнится не согрешяя к Богу,  и есть поганого горее, и обещник есть
нечестивым  о  них же пророк Исаия рече возмется нечестивыи да не
видит славы Господня,  сих нечестивыи  именова,  иже  бесчествуют
родителя  своя  и  паки  насмехающагося  отцу и укаряюща старость
материю да ськлюют их вранове и  снедят  орли,  честь  же  творяи
отцу,  и  матери и повинующеся им по Бозе во всем,  возвеселитися
имут о чадех своих и в день печали избавит  их  Господь,  Бог,  и
молитву  их  услышит  егоже  просят подаст им вся благая,  покояи
матерь свою волю Божию творит и угожаяи отцу во благих поживет вы
же  чада  делом и словом угожаите родителем своим во всяком блазе
совете да благословени будете  от  них  отчее  благословение  дом
утвердит,  и  матерня  молитва от напасти избавит аще ли оскудеют
разумом в старости отец или мать не бесчествуите их  ни  укаряите
да  от  своих  чад  почтени будете,  не забываите труда материя и
отцова,  яже о вас болезноваша и печални быша покоите старость их
и  о  них  болезнуите якож они о вас не глаголи много сотворих им
добра одеянием и пищею и всякими потребами но ни си  свободи  сим
не можеши бо ею родити и тако ею болети, яко она о тебе тем же со
страхом раболепъно служити им да и сами от Бога мзду  приимете  и
жизнь вечную наследите яко свершители заповеди Его.

             19. Како всякому человеку рукодельничати
                 и всякое дело делати благословяся
     В домовитом обиходе и везде всякому  человеку  государю  или
государыни или сыну или дщери или служке мужеска полу,  и женьска
и стару и малу всякое дело начати или рукоделничати, или ести или
пити  или  ества  варити  или печи што и всякие приспехи делати и
всякое рукоделие и всякое мастерьство,  и устроив собя очистив от
всякия скверны и руки умыв чисто преже святым покланятися в землю
а по нужи или  до  пояса  кто  умеете  достоино,  проговорити  да
благословясь   у  настоящаго  да  молитву  Исусову  проговоря  да
перекрестяся молвя Господи благослови Отче тож начати всякое дело
ино тому Божия милость поспешествует Аггели невидимо помогают,  а
беси отбегнут и то дело Богу в честь а души на пользу  и  ести  и
пити,  з  благодарением ино сладко а што впрок зделано ино мило а
делати с молитвою,  и з доброю беседою или с молчанием а  делаючи
што ни буть начнется слово празное или хулное или с роптанием или
смехи или кощуны, или скверныя и блудныя речи от такова дела а от
таковыя беседы Божия милость отступит;  Аггели отъидут скорбни, и   98
возрадуются нечестивии демони,  видя волю свою содевающу безумнии
християне  и  приступят ту лукави влагающе в мысль всякую злобу и
всякую вражду и ненависть и подвизают помыслы на блуд и на  гнев,
и  на  всякие кощуны и сквернословие и на всякое зло ино,  то уже
дело,  ества или питие не споро,  и всякое  мастерство  и  всякое
рукоделие  не  о  Бозе  свершается,  Богу  на  гнев,  а  людем не
благословленое не потребно и не мило, и не прочно а ества и питие
не укусна и не сладъка только врагу и его слугам угодно и сладко,
и радостно,  а къто в
Zapisane

(-) Arkadiusz II Filip von Wettyn od Rzepichy z Faradobusów
Król Hirschbergii i Weerlandu, Półksiążę Aralii, Lord Aleksandrowski,
Naczelny Zwierzchnik Sił Zbrojnych, Dobrodziej Wszystkich Aralskich Dzieci,
Pan na Arkopolis, Palikotau, Ulaanbaatar, Złotopolicach, Kastlu itp. itd.
Mistrz Budzimir VII
Arcypatriarcha
Primus inter pares
Filar Monarchosocjalizmu
*****

Posłuch 8
Offline Offline

Wiadomości: 6721



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Lutego 02, 2012, 04:57:39 »

Czy tylko ja widzę tutaj zwykłe nabijanie wiadomości?
Zapisane

Arcypatriarcha Wszechbudzimiryzmu
Władca Wielkiego Budzimiratu Apfelinsnel
Prawdziwy Weerlandczyk, a nie jakieś nieokreślone coś!
(-) Mistrz Budzimir VII Bartosz Derikor


Arkadiusz II Filip
Słońce Ludów
*******

Posłuch 5
Offline Offline

Wiadomości: 11615


Audiencja GG- 28373368, Steam- Starożytni Rosjanie


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #2 : Lutego 02, 2012, 05:11:56 »

Przetłumacz najpierw. Kilku studentów mnie prosiło o zdobycie tego dzieła.
Zapisane

(-) Arkadiusz II Filip von Wettyn od Rzepichy z Faradobusów
Król Hirschbergii i Weerlandu, Półksiążę Aralii, Lord Aleksandrowski,
Naczelny Zwierzchnik Sił Zbrojnych, Dobrodziej Wszystkich Aralskich Dzieci,
Pan na Arkopolis, Palikotau, Ulaanbaatar, Złotopolicach, Kastlu itp. itd.
Mistrz Budzimir VII
Arcypatriarcha
Primus inter pares
Filar Monarchosocjalizmu
*****

Posłuch 8
Offline Offline

Wiadomości: 6721



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Lutego 02, 2012, 05:33:16 »

Archiwum służy do umieszczania materiałów zachowanych z poprzednich for.
Zapisane

Arcypatriarcha Wszechbudzimiryzmu
Władca Wielkiego Budzimiratu Apfelinsnel
Prawdziwy Weerlandczyk, a nie jakieś nieokreślone coś!
(-) Mistrz Budzimir VII Bartosz Derikor


Laszk Młynariew
Wicekról Weerlandu
Moderator Globalny
Filar Monarchosocjalizmu
****

Posłuch 8
Offline Offline

Wiadomości: 6723



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #4 : Lutego 04, 2012, 10:58:26 »

Ależ to fascynując dzieło. Aczkolwiek można by to dać od razu przetłumaczone na polski.
Zapisane

Aktualnie żywy
Regent ZSKHiW
Ataman Królewskich Sił Lądowych, Weerlandbasza,
Pan na Kaer Moher, Młynariewicach i Gnojniku
(-) marsz. Laszk diuk Młynariew h. Sauron

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.184 sekund z 21 zapytaniami.